Természetesen, a nyári abroncs nagyon sokban eltér a téli változattól, ezért is kell novemberben már kötelező módon feltenni ezt. A téli gumi futómintázata mélyebb és több lamellát tartalmaz a nyári típusnál. Ez azért van így kialakítva, hogy a megfelelő tapadás még a szélsőséges időjárási viszonyok mellett is adva legyen. Ebben segítenek még a mély árkok, amelyek havas, nedves, fagyos időben a felgyülemlett csapadékot könnyen el tudják vezetni.
Nyilván nem csupán a téli gumi az, ami nagyon fontos. Ezenkívül főszerep jut az összetételnek is, hiszen ez nagy mennyiségben tartalmaz úgynevezett szilika adalékot, ami lehetővé teszi, hogy az abroncs nagyon hidegben is lágy maradjon, és decemberben, januárban, amikor a hőmérséklet tartósan 0 Celsius-fok alatt van, megőrizze a jó tapadási tulajdonságát.
A téli gumi adottságai mellett nem szabad megfeledkezni az aszfalt hőmérsékletéről sem, ami mindig nagyban befolyásolja a gumiabroncsok hatékonyságát és tapadását. A teljes biztonság érdekében a zord időben lassabban kell vezetni, és ha a hőfok 7 Celsius-sok alatt van, nyári abronccsal semmiképp sem szabad útnak indulni, még ha a táv nagyon rövid is.