A hirdetés az üzleti, illetve értékesítési világ szerves része. Kezdetnek meg kell tárgyalni, hogy mi a tartalommarketing rövid története? Nem mondhatni, hogy évszázadokra nyúlik vissza, de kétségtelen, hogy már jó ideje jelen van az online piaci térben. Röviden összefoglalva, olyan szövegek előállítását, megosztását, illetve megjelentetését jelenti, amivel különböző felületeken keresztül növelhető az ismertsége egyes márkáknak. De mi a tartalommarketing értelme? Tulajdonképpen azt a célt szolgálja, hogy minél több potenciális ügyfelet hozzon. Gyakran használják szinonimaként a blogolásra és a különböző közösségi média felületein történő posztolásra.
Ez azonban jelentős mértékben több ettől. Egy sokkal összetettebb, bonyolultabb folyamat. Lényegében egyfajta stratégia. Ahhoz, hogy mélyebben megértsük, hogy mi a tartalommarketing, érdemes megismerkedni a Search Engine Optimalization kifejezéssel. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás olyan módszer, amivel egy adott honlap organikus módon előrébb hozható egy-egy keresőmotor találati listáján. Tehát nem egyenlő a fizetett reklámmal. Ha ügyesen végezzük, igazán költséghatékony dolog. Persze igényel némi időt és energiát, de kellő kreativitással hamar elsajátítható. Az tehát, hogy mi a tartalommarketing valós ára, nehezen becsülhető meg. Felmerülhet a kérdés, kinek lehet szüksége erre?
Gyakorlatilag mindenkinek, aki valamilyen terméket vagy szolgáltatást kínál. Az internet efféle kihasználásának köszönhetően, viszonylag könnyen elérhetőek a fogyasztók és jelentősen növelhető a forgalom. Amennyiben elég jól csináljuk, a webshopunkat hamar megtalálják majd az emberek. Ha pedig többen látogatják az oldalt, valószínűleg növekszik a vásárlók száma is. Mi a tartalommarketing, ha nem egy pazar befektetés? Nyilván nem egyszerű és nem csupán szövegírás, de remek lehetőség a népszerűbbé válásra, ezáltal pedig a gyarapodásra, fejlődésre is. Az állandóan bővülő minőségi szövegekkel az emberek bizalma is elnyerhető.
Aki pedig bízik egy adott cégben, az visszatérő vevő lesz. Mi a tartalommarketing nehézsége? Éppen ez! Nonstop frissíteni kell, nem elég egyetlen alkalommal színvonalas cikket produkálni. Bizonyos időközönként új, a korábbiakhoz hasonlóan nívós írásokkal kell előrukkolni ahhoz, hogy megtarthassuk a helyünket a találati lista tetején. Folyamatos monitorozást és az igények felmérését követeli. Ezáltal releváns és szerethető írások készíthetőek, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek elköteleződéséhez. A fentiekkel talán már többeknek érthetővé vált, hogy mi a tartalommarketing és miért is olyan szuper dolog.