
Az elmúlt években jelentős változások következtek be a kereskedelembe, ami a reklámipar változásait is maga után vonta. Egyrészt az internetes kereskedelem fellendülése jelentett változást, de a szektor más ágazatában is történtek módosulások.
Többek között, felértékelődött a reklámajándékok szerepe is. A marketing szakemberek rájöttek, hogy sokkal hatékonyabban megszólíthatják a potenciális vásárlókat, ha apró használati tárgyakat adnak nekik szórólapok helyett.
A szórólapok ugyanis gyakran olvasatlanul végzik a legközelebbi szemetesládában. Azonban egy praktikus tárgynak mindenki örül. Ezek a tárgyak elég nagy reklámfelülettel rendelkeznek ahhoz, hogy a fontosabb információkat a cégről elhelyezzék rajta.
A reklámajándékok előállítása ugyanakkor olcsóbb is, mint egy TV reklám elkészítése vagy néhány óriásplakát kinyomtatása, ráadásul személyesebb is, ezért a hatékonysága is jelentősebb. Kiváló reklámajándékok lehetnek az írószerek, a pólók, sapkák és sálak. Az öngyújtók és a bögrék is ebbe a kategóriába tartoznak.